loading...
tavanenoo
sohab بازدید : 51 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

در صورت تشخیص آپنه خواب ، احتمالاً حداقل یکی از گزینه های درمانی احتمالی به شما معرفی شده است. متداول ترین (و م )ثرترین) درمان ، فشار مثبت مداوم در راه هوایی (CPAP) است.

 

ممکن است کنجکاو باشید که بدانید تفاوت بین سی پپ CPAP و BiPAP  (یا سطح دو) درمانی چیست؟ بعلاوه ، درمان سروو-تهویه تطبیقی (ASV) چیست؟ اطلاعات بیشتری در مورد این انواع دستگاه های درمانی و اینکه کدام یک برای شما مناسب است ، کشف کنید.

CPAP درمانی

درمان استاندارد برای آپنه انسدادی خواب استفاده از دستگاهی است که پشتیبانی می کند تا راه هوایی شما را در حالت خواب باز نگه دارد. این را می توان با فشار مثبت مداوم هوا (CPAP) تحقق بخشید.

 

در CPAP ، جریان مداوم هوای تحت فشار اتاق از طریق ماسک صورت تأمین می شود. همچنین دستگاه های قابل حمل CPAP مسافرتی در دسترس هستند.

 

CPAP برای درمان آپنه خواب چگونه کار می کند و چه فشاری لازم است؟ تنظیم فشار این جریان هوا اغلب توسط پزشک براساس نیاز شما تعیین می شود. این ممکن است به عنوان بخشی از یک مطالعه خواب ارزیابی شود یا بر اساس عوامل خطر ، از جمله آناتومی و وزن شما قابل ارزیابی است.

BiPAP یا Bilevel درمانی

یک روش درمانی مشابه ، bilevel یا BiPAP نامیده می شود ، اما از جهات مهم متفاوت است. BiPAP مخفف تجاری است که توسط سازنده Respironics برای فشار مثبت راه هوایی با دو سطح مشخص شده است. (توسط سازنده اصلی دیگر ، ResMed ، VPAP نامیده می شود.)

 

 

م componentلفه "دوسطحی" به این واقعیت اشاره دارد که در واقع دو فشار وجود دارد که دستگاه قادر است بین آنها متناوب باشد. این امکان را برای شما فراهم می کند تا با فشار بیشتری نفس بکشید و در مقابل فشار کمی کمتر نفس بکشید.

 

این ممکن است به کسانی که در تلاش برای سازگاری با CPAP هستند کمک کند. این ممکن است باعث بلع هوا شود (آئروفاژی نامیده می شود). همچنین ممکن است به بیماری کلاستروفوبیا کمک کند. ممکن است در مواردی که فشارها برای بهبود راحتی بیشتر باشد ، به دو سطح بالا نیاز باشد ، به ویژه در فشارهای PAP که 15 سانتی متر (سانتی متر) از فشار آب یا بیشتر هستند.

 

 

جدا از یک برچسب یا رنگ متفاوت ، از خارج ، ممکن است دستگاه تفاوت چشمگیری با CPAP نداشته باشد. هنوز به همان لوله و ماسک صورت که در درمان CPAP استفاده می شود نیاز دارد. با این حال ، می تواند در شرایط انتخابی ، مانند مواردی که در بالا توضیح داده شد ، م effectiveثرتر باشد.

 

آیا به CPAP یا BiPAP نیاز دارم؟

افرادی که رایج ترین نوع آپنه انسدادی خواب هستند ، معمولاً درمان با CPAP یا AutoCPAP را شروع می کنند. Bilevel یا BiPAP بیشتر در درمان آپنه خواب مرکزی مورد استفاده قرار می گیرد که مشخصه آن مکث در تنفس بدون انسداد راه هوایی است.

 

آپنه خواب مرکزی به عنوان بخشی از یک مطالعه خواب شناخته می شود. این بیماری ممکن است بیشتر در افرادی که نارسایی قلبی ، سکته مغزی یا افرادی که به طور مزمن داروهای ضد درد مخدر استفاده می کنند ، رخ دهد. گاهی اوقات ممکن است توسط خود CPAP ایجاد شود ، اما این امر به ندرت فراتر از چند ماه اول استفاده ادامه می یابد.

 

ممکن است دستگاه بای پپ BiPAP تنظیم شده باشد تا در صورت لزوم با ایجاد یک نفس اضافی ، این مکث ها را در تنفس جبران کند.

 

برخی از دستگاه ها کاملاً پیچیده هستند و جریان هوای متغیر را برای جبران اختلالات تنفسی و عضلانی عصبی که بر تنفس نیز تأثیر می گذارد ، تغییر می دهند. این اختلالات شامل بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) ، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) و سایر شرایط است.

 

تنظیمات

فراتر از CPAP و BiPAP ، تنظیمات دیگری برای دستگاه هایی وجود دارد که می تواند توسط متخصص خواب شما سفارش داده شود. بسیاری از ماشین ها ، اغلب با پیشوند "Auto" ، دارای یک ویژگی اتوماتیک هستند که اجازه می دهد طیف وسیعی از فشارها را استفاده کنید.

 

دستگاه های خودکار می توانند از دو نوع CPAP یا دو سطح باشند. این دستگاه قادر است به فروپاشی های ظریف مجاری تنفسی پاسخ دهد و می تواند فشار را در صورت لزوم در طول شب افزایش دهد. اگر آپنه خواب به دلیل تغییر در وضعیت خواب (مانند خوابیدن به پشت) یا بدلیل خواب REM که باعث افزایش حوادث می شود ، بدتر شود ، این ممکن است مفید باشد.

 

نوعی دوسطحی نیز وجود دارد که می تواند تنفس های به موقع را انجام دهد (که اغلب به آن bilevel ST می گویند). این می تواند اطمینان حاصل کند که حداقل تعداد تنفس در هر دقیقه رخ می دهد. این ممکن است در آپنه خواب مرکزی مهم باشد.

مطلب مرتبط :دستگاه اکسیژن‌ ساز چیست؟

ASV درمانی چیست؟

سرانجام ، دستگاه پیچیده دیگری به نام تهویه خودکار یا تطبیقی ​​سروو (ASV) وجود دارد که حتی ویژگی های بیشتری برای حفظ تنفس طبیعی در خواب دارد. این می تواند حجم هوای تحویلی و همچنین سرعت تورم و تخلیه ریه ها را از دیگر تنظیمات تغییر دهد.

 

این دستگاه ها اغلب مخصوص افرادی است که به دلیل زمینه های بیماری های عصبی عضلانی ، قلبی یا ریوی ، به پشتیبانی تهویه اضافی نیاز دارند.

 

منظور از تنظیم فشار م toثر ، جلوگیری از وقوع تنفس و خروپف است و باید شاخص آپنه-هیپوپنه (AHI) را به زیر 5 کاهش دهد و همچنین سایر علائم مرتبط با آپنه خواب را بهبود بخشد.

 

نوع درمانی مرتبط AutoCPAP یا APAP است که در آن طیف وسیعی از فشارها توسط دستگاه تأمین می شود. اگر مقاومت در راه هوایی فوقانی (در سطح کام نرم یا پایه زبان در گلو) تشخیص داده شود ، فشار تحویل شده در محدوده تعیین شده خود تنظیم می شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 188
  • بازدید سال : 1,071
  • بازدید کلی : 3,726