loading...
tavanenoo
sohab بازدید : 53 دوشنبه 31 خرداد 1400 نظرات (0)

تست خواب در منزل و نحوه انجام آن چگونه است؟

آیا خودتان را خسته از خواب بیدار می کنید ، یا شاید با سردرد یا خشکی دهان؟ آپنه انسدادی خواب می تواند مقصر باشد. این حالت وقتی اتفاق می افتد که تنفس شما در هنگام خواب قطع شود ، اغلب بیش از ده ثانیه.

هنگام خواب ، عضلات شل می شوند ، از جمله گلو و ماهیچه های قفسه سینه که به شما کمک می کنند نفس بکشید. اگر دچار آپنه خواب هستید ، شل شدن عضلات گلو با مجاری تنفسی باریک ترکیب می شود تا تنفس را قطع کند.

آزمایش آپنه خواب در منزل یک روش آسان و مقرون به صرفه برای تشخیص اینکه آیا در تنفس مشکل دارید یا خیر ، می گوید: Susheel P. Patil ، دکتر ، دکترای پزشکی ، مدیر کلینیک برنامه پزشکی خواب جان هاپکینز. آزمایش آپنه خواب در منزل یک مانیتور تنفسی بسیار ساده است که تنفس ، میزان اکسیژن و تنفس شما را در حین فرسودگی دنبال می کند. به طور کامل آنچه را که با مطالعه خواب شبانه کنترل می شود ، به دست نمی آورد. مطالعات خواب شبانه ارزیابی دقیق تری از مسائل خواب را ارائه می دهد. آنها توسط یک تکنسین خواب شرکت می کنند و سیگنالهای بیشتری را از جمله امواج مغزی برای خواب ، تون عضلانی و حرکات پا ضبط می کنند. برای افرادی که مشکلات قلبی ، تنفسی یا عصبی - عضلانی خاصی دارند ، مطالعه خواب شبانه در یک مرکز خواب ممکن است بهتر باشد.

"اگر به شما گفته شود که خرخر می کنید ، خرخر می کنید و نفس نفس می زنید ، اگر خواب شما مختل شده است یا در طول روز خواب آلوده اید و دارای اضافه وزن یا چاقی هستید ، ممکن است آزمایش آپنه خواب در خانه بسیار مناسب باشد. با ارائه دهنده بالینی خود در مورد گزینه های خود صحبت کنید. "

آشنا بنظر رسیدن؟ ممکن است دچار آپنه خواب انسدادی شوید. آنچه درمورد این آزمون می دانید اینجاست.

حقایق مربوط به آزمایشات خواب در خانه
آنها تنفس را کنترل می کنند ، نه خواب واقعی را.
پاتیل می گوید: "آزمایش خواب برای ارزیابی بیمار از نظر وقفه تنفسی است و پارامترهای تنفس را کنترل می کند نه خود خواب را." به عنوان مثال آزمون خواب تجزیه و تحلیل نمی کند که چه مدت در خواب سبک یا عمیق هستید. در عوض ، مکث در تنفس و عدم وجود آن ، میزان تلاش شما برای تنفس و کم تنفس بودن شما را اندازه گیری می کند.
پزشک شما باید آن را تجویز کند.
این یک آزمایش بدون نسخه نیست. پزشک مراقبت های اولیه شما یا یک پزشک در یک کلینیک خواب می توانند دستور دهند که این خانه به خانه منتقل شود.
از این حسگرها برای تشخیص الگوهای تنفسی استفاده می کند.
این سنسورها شامل یک کاوشگر کوچک روی انگشت شما می شود که سطح اکسیژن را اندازه گیری می کند. شما ماسک دیگری را با لوله در سوراخ های بینی خود قرار داده و آن را در اطراف گوش خود محکم می کنید ، شبیه ماسک اکسیژن. حسگرهای دیگری روی شکم و قفسه سینه شما قرار می گیرند تا هنگام تنفس میزان بالا آمدن و افتادن آنها را اندازه گیری کنند.
این یک تعهد کوچک است.
بیشتر آزمایشات تست خواب در خانه فقط برای یک شب استفاده می شود. پاتیل می گوید ، هزینه آن نیز کمتر از مطالعه خواب در یک کلینیک است. وی می گوید: "این معمولاً یك سوم تا پنجم هزینه انجام مطالعه در آزمایشگاه است و به طور معمول توسط بیمه پوشش داده می شود."

برای مطالعه و نحوه انجام دقیق تست خواب میتوانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:

هزینه تست خواب در منزل


راحت است
پاتیل می گوید ، با یک مطالعه در خانه ، در محیط اطراف خود راحت خواهید بود ، که می تواند خوانایی دقیق تر از چگونگی خواب شما را ارائه دهد.
به طور کامل آپنه را رد نمی کند.
پس از آزمایش ، نتایج شما توسط یک تکنسین خواب بررسی می شود و برای پزشک ارسال می شود. در صورت ادامه علائم ، پزشک ممکن است یک مطالعه در آزمایشگاه را توصیه کند. آزمایشات خانگی گاهی اوقات ممکن است نادرست باشد: به عنوان مثال ، ممکن است حسگرهای شما در طول شب از بین بروند. در یک آزمایشگاه ، یک پزشک در محل حضور دارد تا شما را تحت نظر قرار دهد.
ممکن است مشکلات خواب دیگری داشته باشید.
همه اختلالات خواب ناشی از مشکلات تنفسی نیستند. اگر علائم شما ادامه یابد ، ممکن است دچار آپنه نباشید. سایر مشکلات شایع خواب که بر مجاری تنفسی تأثیر نمی گذارد شامل اختلالات حرکتی است که باعث بی قراری شبانه یا نارکولپسی می شود ، یک اختلال عصبی است که بر چرخه های خواب و بیداری بدن تأثیر می گذارد و باعث خواب آلودگی بیش از حد می شود. پزشک می تواند با شما همکاری کند تا علت را مشخص کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 210
  • بازدید سال : 1,093
  • بازدید کلی : 3,748